Blåbärslimpa

Receptet på mitt bröd jag bakade förra helgen. Mumsfillibabba vad gott det blev.

bröd

Blåbärslimpa

Ingredienser:
2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl linfrön
1 dl cashewnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl yoghurt
0,5 dl flytande honung
ca 1 dl blåbär

Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i yoghurt, honung och sylt. Klicka ner smeten i en avlång bakform. Grädda i 200 grader i nedre delen av ugnen i ca 45-60 min.

Stjälp upp limpan och låt den svalna under bakduk.

Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott det låter, både blåbär och nötter i , kan inte bli bättre :-)

2010-11-14 @ 06:44:23
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Emilie

Vilket spännande bröd! Nästa gång jag bakar bröd ska jag definitivt smaksätta det med blåbär, låter jättemumsigt!

2010-11-19 @ 17:15:43
URL: http://eightofmay.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hittade hit till din härliga blogg med en massa goda recept. Tänkte baka ditt blåbärsbröd nu, men törs inte riktigt.. Det står "ca 1 dl blåbär" i ingredienserna, men "sylt" i Gör så här.. Menar du att det ska vara ca 1 dl blåbärssylt? Eller går det lika bra att krossa blåbären och råröra bären, typ rårörda lingon? Jag har nyss bakat knäckebröd-utan att kavla. Det blev jättegott.. Jag letar efter nya goda favoritbröd att baka. Helst enkelt och så lite att knåda som möjligt. Så jag fastnade för ditt blåbärsbröd.. Jag kan nog kanske labba mej fram till ett bra resultat vartefter. Men vill ju helst veta hur du gör-eftersom det är ditt recept så vet du ju bäst.. Hoppas du har en härlig vinter! Hälsningar Ewa

2010-12-13 @ 15:49:59
Postat av: lovisa

gott!

2010-12-13 @ 16:34:58
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0