Canneloni

Canneloni med kyckling, champinioner och spenat:


2 kyckling filéer
1 gul lök
200 g champinjoner
2 pressade vitlöksklyftor
80 g bladspenat
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost
salt & svartpeppar

Cannelonirör (eller färska lasagneplattor)
Pastasås på burk

Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i små bitar och stek i stekpanna. Skala löken. Hacka lök och champinjoner fint. Stek lök, champinjoner och vitlök i smör. Blanda med kycklingen och tillsätt grovt hackad spenat, creme fraiche, 1 dl ost, salt och peppar. Fyll rören med fyllningen och lägg dem i en ugnssäker form. Häll över tomatsåsen och strö över riven ost. Gratinera i ugnen 20-25 min. 


 


Kommentarer
Postat av: Skogshuset

Störtläckert! Jag är verkligen en pastafantast och älskar smarriga fyllningar och såser till! Har dock aldrig testat att göra egen canneloni, finns dom att köpa i vanliga Maxi/Coop-butiker?

Sv: Jag bakar med gärna men hinner inte lika ofta som jag vill. Men kommer man från en bagarsläkt så måste man ju hålla igång traditionen till husbehov!

2009-04-22 @ 13:10:41
URL: http://skogshuset.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Vilken trevlig blogg du har! Kikar in för att tacka för kommentaren på Kryddburken! Ha en trevlig kväll! Hälsningar från Öland...

2009-04-22 @ 19:51:44
URL: http://kryddburken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0